کد خبر: ۱۶۵۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۱۴ مهر ۱۴۰۳
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زرین دشت مطرح کرد: 

 کشت گندم و جو پاییزه در شهرستان

پیش‌بینی شده ۱۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی زرین دشت زیر کشت گندم و جو قرار گیرد. 

مهدی یوسفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»؛ گفت: کشت پاییزه گندم از ۱۵مهرماه آغاز و تا اواسط آذرماه باتوجه به شرایط آب و هوایی ادامه دارد و پیش بینی می‌شود ۱۰هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت گندم و جو پاییزه قرار گیرد. 

 کشت گندم و جو پاییزه در شهرستان

وی بیان کرد: با توجه به شروع فصل زراعی با پیگیری‌های به عمل آمده خرید و توزیع بذور گندم و جو از طریق عاملین خرید، تعاونی‌های تولید و تعاونی‌های روستایی شهرستان آغاز گردیده است. 
رئیس جهاد کشاورزی زرین دشت با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده افزود: سهمیه هر مرکز خدمات کشاورزی مشخص شده و میزان بذور گندم و جو بر اساس سطح زیر کشت سهمیه بندی و جهت خرید به تعاونی‌ها و عاملین مجاز خرید ابلاغ گردیده است تا هر چه سریع‌تر نسبت به خرید اقدام کنند. 

وی خاطرنشان کرد: از این میزان بیش از هزار تن انواع بذور گندم بوده و میزان ۲۰تن سهمیه تخصیصی بذر جو است.

در ادامه افزود: اغلب آفات عمده در مزارع شته، زنجره و سن گندم است، که با تدبیر جهاد کشاورزی، در جهت تأمین سم و مبارزه با آفات، بیمه کشاورزی برای کشاورزان کلاس‌های آموزشی برگزار و مسائل مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. 

این مقام مسئول اضافه کرد: از بذور خودمصرفی نیز استفاده خواهد شد که راهنمایی‌های لازم به کشاورزان توسط کارشناسان به منظور ضدعفونی بذور و بوجاری آن صورت می‌گیرد.

استان فارس با ۳ هزار و ۷۰۰ دستگاه کمباین، بزرگترین ناوگان برداشت غلات کشور را دارا است و علاوه بر برداشت محصول گندم این استان عملیات برداشت غلات سراسر کشور نیز توسط آنها صورت می‌گیرد به نحوی که کار برداشت حداقل ۹۰ درصد از مزارع نوار جنوبی و غربی کشور توسط این ناوگان انجام می‌گیرد.

زمان برداشت گندم در استان فارس به طور معمول از اواسط فروردین ماه آغاز و تا اواخر مرداد ماه به طول می‌انجامد.

انتهای دخبر/ 224224

 

برچسب ها: کشاورزی ، زرین دشت ، گندم
نظرات بینندگان